zondag 15 januari 2012


Zondag  15 jan.


Op de huid gezeten door een niet nader te noemen persoon ga  ik maar eens weer wat bloggen.
En ja..dat wordt inderdaad wel weer eens tijd hè?
Nog een excuus??  Nou …nee, denk het niet. Of…houd het maar op een writersblock, klinkt ook wel interessant .
flatdal ..vlakbij Seljord


Wat er allemaal gebeurt is in de 2 weken in NL?  zoals de meeste van jullie wel zelf ondervonden hebben is dat ik nogal aardig op de visite-tour ben geweest en daarmee is het grootste gedeelte van de vakantie ook wel genoemd.  Daarnaast verschillende ,administratieve, zaken afgehandeld en de nodige boodschappen gedaan waar ik hier niet aan kan komen ofwel een fortuin voor moet neerleggen.
En bij dat laatste moet je denken aan vlees, dat geven ze hier niet weg hoor?, dus ik bedacht me, laat ik een koelbox meenemen en die volstouwen met vlees en dan vooral rund-vlees. Ik heb het nog niet berekend wat me dat scheelt als zou ik datzelfde hier gekocht zou hebben, maar ik ben er van overtuigt dat ik van dat geld de nodige biertjes hier in de kroeg kan bestellen.  Niet dat ik dat doe overigens, maar ff ter vergelijking. 


een ander vorm van regen
Ja ..en voor je het weet ben je weer thuis in Noorwegen en kan het leven hier weer voortgezet worden en dat vind ik niet erg kan ik je zeggen.  Begrijp me niet verkeerd, maar er kwam een gelukkig gevoel over mij toen ik weer in een winterse omgeving kwam en ik tegelijkertijd  realiseerde dat ik zin had om mijn avontuur hier voort te zetten. Tuurlijk zijn er momenten dat ik wel eens twijfel of dit nu echt de juiste keuze is geweest en  dit nu alles is en dat zal me in de toekomst ook wel vaker overvallen (die twijfel dan hè?),maar ik prijs me gelukkig met het positieve gevoel van; Benno,  het zou zomaar eens kunnen zijn dat dit slagingskans heeft en er een reële kans bestaat dat het goed komt hier.
Om dat doel te bereiken moet ik wel wat dingetjes anders doen en dat is als eerste de vrije tijd wat meer als vrije tijd te gaan beschouwen en niet in te vullen met alleen extra werk. Dat is overigens wel weer aantrekkelijk gezien de extra penger, maar doet mijn doel ,om hier te vestigen , voorbij schieten. En da’s niet de bedoeling.


De eerste werkweek hier zit erop en eigenlijk zou ik nu een vrije week hebben ware het niet dat,t baasje van mij vroeg om de komende week in Oslo in te vallen voor de chauffeur daar die auto’s lost van ons bedrijf die daar ‘s nachts aankomen . Daar gaat je voornemen Kuipers!!! want ik heb gezegd dat het goed was en wat je zegt moet je doen! Eigenlijk vind ik dat ook wel weer een uitdaging en hoop tegelijkertijd veel te leren daar al was het alleen maar om te leren hoe de wegen nu precies lopen en uit te vinden war de verschillende klanten zitten. 
Dan kan ik daar later weer profijt van hebben .
Met de wegen daar heb ik nog wel wat problemen (zelfs met navigatie) en het is me al een keer voorgekomen dat ik een afslag voorbij reedt en dacht bij de volgende wel ff te kunnen keren. 
Dat ging toen niet omdat de tunnel onder de weg door er één was van 3 meter 60 hoog(de auto van mij is 4meter en een beetje) en het enige alternatief was de woonkern in te rijden en die weggetjes daar zijn niet echt breed. Dat geintje heeft mij naast de nodige (angst)zweet zo,n drie kwartier geduurd voordat ik weer op route zat en dat zijn geen plezierige momenten.
Maar de snelwegen en vele (lange) tunnels is op zich wel een studie waard hoor?! Het gaat kriskras door elkaar en voor je het weet rijdt je net de verkeerde kant op of erger weet je gewoon even niet meer waar je bent. En als je dan een beetje onder tijdsdruk staat wordt ik er niet vrolijker op!
Maar zoals gezegd, ik hoop veel te leren volgende week.
Als het goed is heb ik na diensttijd wat tijd over om naar een andere auto te kijken en misschien er wel een te kopen. Dat wordt onderhand wel eens tijd vind ik. Ik kan per slot van rekening niet hele tijden met een Nederlands kenteken rond blijven tuffen. 


Nog even een nieuwtje, ik ga voor juli dit jaar verhuizen alleen weet ik nog niet  waarheen, dit omdat mijn huisbazen een andere woning gekocht hebben en dit huis dus te koop staat.  Aangezien de belangstelling voor dit huis groot is zullen ze niet zoveel problemen hebben  met de verkoop.
Dus ga ik me weer verdiepen in het woningaanbod in Telemark en hoop dan voor die tijd weer wat anders gevonden te hebben. Één voordeel; ik kan zo weer de hut in waar ik in het begin in gezeten heb, maar ik prefereer toch een huis met de nodige voorzieningen.


Ik bedenk dat mijn writersblock me nog steeds in zijn greep heeft en ga me daar maar eerst even in berusten. Daarom wens ik jullie allen een hele mooie week toe en tot gauw. Benno


lanna zondag 15 jan 2012

1 opmerking:

  1. Wist je Drogeham niet meer te vinden?
    Ligt tussen Elburg en Noorwegen in:)

    BeantwoordenVerwijderen