zondag 13 november 2011

Zondag 14 nov.

foto van de week

Ik weet niet wat het is, maar koning winter is de weg naar Noorwegen een beetje kwijt denk ik. 
Heb ik een paar weken geleden al een beetje kennis mogen maken met de sneeuw, nu denk ik af en toe “krijg ik hier net zo een winter als ik gewent ben in Nederland?
Zo , hierbij heb ik ,m uitgedaagd en zal het wel niet zo lang meer duren.
Zit je er zo erg op te wachten dan??        Nou, ik maak me al een tijdje zenuwachtig en heb zoiets van “laat me maar door de zure appel heen bijten en er zo snel mogelijk aan wennen” en… het lijkt me erg mooi om naast het werk lekker op de langren latten door de omgeving hier te sporten. Met andere woorden, ik ben er klaar voor.

visstek waar ik eerst met Sef en afgelopen weekend met Roel heb gevist
Afgelopen week was het erg leuk met Roel hier en op de auto en kunnen terug kijken op een geslaagde week.
Hij was weer even terug op zijn oude nest kan je wel zeggen want toen ,ie hier in Noorwegen woonde werkte hij bij dezelfde baas als ik nu doe en dat vond,ie wel mooi om eens weer mee te maken.
Zo hebben we dan het werk met z,n tweeën kunnen doen en was er wat meer tijd om naast het werk een biertje te halen en wat rond te slenteren in Bergen.

Afgelopen Maandag heb ik voor het eerst kennis mogen maken met een controle langs de weg. 
Dat gaat als volgt; als je langs een controle station rijdt( en dat zijn er nog best wel wat in Noorwegen ) en je ziet dat er lichtborden aanstaan dat er controle is, ga je er uit eigen beweging af en wacht op de instructies van de ambtenaar. 
Dit keer gingen we gelijk de weegbrug op en werden we as voor as gewogen. ( een andere keer wordt er misschien wel alleen naar de remmerij of rij-uren gekeken, ik weet,t niet) het zal geweest zijn dat we iets te zwaar waren op de vooras van de henger, anders konden we gewoon doorrijden, maar nu moesten we even aan de kant en kwam bromsnor even later bij de auto en vroeg ons om de papieren van het voertuig. Daar ging hij mee naar binnen om het te controleren en een half uurtje later bracht hij dat weer bij ons terug. Toen moest er nog gecontroleerd worden of we het vereiste aantal kettingen bij ons hadden (duhh!!) en als laatste moesten we nog even de optrekas van de henger laten zakken ter compensatie van het gewicht van de vooras en  toen konden we onze weg weer voortzetten. Er zijn foto’s van gemaakt ,maar van zodanige kwaliteit dat je die er maar even moet bij verzinnen.

met gang genomen (foto dan hè)
Zo het nu lijkt, heb ik een vrije week voor de boeg en ik geloof dat ik die eerst maar ook vrij hou. 
Er moet namelijk nog aandacht besteed worden aan achterstallig onderhoud (administratie) en contacten.
Daarbij komt nog dat ik me hier en daar wat moet voorbereiden op de komende feestdagen en mijn bezoek in Nederland dus ik denk dat de baas maar even een paar dagen zonder mij moet.
Oké, dit was het dan even voor deze week en wens een ieder die dit leest een goede week toe!
Groet Benno



de auteur 

peppie en kokkie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten