zondag 20 november 2011

vrije week??

Zondag 20 nov.

Zo, net terug gekomen van een erg leuke wandeling samen met de huiseigenaren wil ik even de week doornemen en vertellen wat hier is gebeurd. 

Een vrije week, dat zou het moeten zijn, maar dat was alleen t/m Dinsdag.  Zelf had ik het plan om Woensdag en misschien Donderdag wat extra te werken en zo belde ik mijn werkgever en vroeg of er nog wat te doen viel. Nou, dat was er wel en zo kon ik Woensdag op tijd , ik zeg 05.00 vertrekken vind ik vroeg, vertrekken met 3 adressen betonlading onder en in Oslo te lossen  om aansluitend een vracht hout mee te nemen van Oslo naar Seljord. 
Prima dacht ik, dan wordt dat een dikke dag en dan vind ik het voor de rest van de week wel weer prima en ga ik Zondag wel weer beginnen. Tring tring  zegt de telefoon en wordt er heel vriendelijk gevraagd of ik een extra toer wil maken naar Bergen omdat er een collega ziek is geworden en ze daardoor behoorlijk hoog kwamen te zitten met de bemanning van de auto’s. ja en wat doe je dan? Ik zie dan de noodzaak wel en heb zoiets van schouders eronder en gaan! En zo is de week weer snel volgeboekt. ( wel weer goed voor de penger moet je weten)

Alleen had ik nog een to-do lijstje liggen en daar is nu weinig van terecht gekomen en ik hoop dat er van de week tijd is om daar even aandacht aan te besteden. Ik moet nl nodig naar de bank om één en ander helder te krijgen en heb ik wat dingen nodig die je onder kantoortijden regelt. 

Dan is het alweer Zaterdag en ben ik wat aan de auto aan het prutsen, er moest een koplamp vervangen worden en de ruitensproeiervloeistof aangevuld en wat motorolie in het hartje van het mobiel, en zomaar zonder er bij na te denken gooi ik daarna de deuren dicht en….jawel, sleutels aan de verkeerde kant van het glas!! Shit, da,s niet handig! Reserve sleutel in Nederland (ook goed bekeken) dus dan voel je je lekker blond zal ik maar zeggen.
Gelukkig heb ik het wel weer voor elkaar gekregen ,omdat het raampje op een heel klein kiertje stond, om de auto weer open te krijgen maar stom blijft het wel om jezelf buiten te sluiten.

Vanmorgen dus een mooie wandeling hier in de buurt gemaakt met Margerete en Eric en onderweg hebben ze me een klein beetje wegwijs gemaakt zodat ik er ook eens alleen er opuit kan zonder te verdwalen.
Hier een paar foto’s van vanmorgen;

Eric og Margereta

herfstbeeld in half November, erg ongewoon hier
Ook grappig was de oplossing van Eric om uitglijden op ijs of erg gladde ondergrond tegen te gaan.
Je neme wat korte schroefjes en schroeft die gewoon in je dikke schoenzool en klaar is kees! Iets wat ik zeker ga proberen.
Er zijn wel sneeuwschoenen op de markt ,maar zij hebben er diverse verloren onderweg omdat die nog wel eens losschieten en je dat dan niet gelijk bemerkt en dat wordt dan een dure aangelegenheid. En zo maak je je eigen pigdeck shoe op een eenvoudige mannier. Leuk hè?
Tot volgende week!! benno
  




1 opmerking:

  1. Meneer Benno, ik weet niet of je het weet maar euh: citaat van jou
    ''en wat motorolie in het hartje van het mobiel,''
    Daar kunnen ze vaak niet tegen hoor, kun je straks om een nieuwe telefoon.

    O ja, jou gevoel van blond begrijp ik niet helemaal gezien jou laatse foto van jezelf:)

    BeantwoordenVerwijderen