zondag 27 november 2011

VIKING

Zondag 27 november
foto van de week
Ja, een rare foto van de week, is het niet?

Maar ook hier gaan dingen kapot, en daar kwam ik dus achter terwijl ik lekker rustig op weg was naar het 2e ophaaladres van die dag.
,s morgens  (Donderdag) stond ik nog in de garage in Skien en liet mijn standkachel repareren en ik had al bekeken waar ik mijn goederen van die dag op moest halen en zo had ik de route in m,n hooft en was het eigenlijk alleen maar en kwestie van langs de klanten rijden (4 stuks),opladen  en gas geven naar Bergen.
Zo rijd ik dan binnendoor naar de 2e klant en net nadat ik de weg naar Savern was opgereden (ik was nog aan het opschakelen)….KNAL, KNERP, ROOK, GERATEL, kortom ….dit is niet goed!!!!
Auto nog aan de zijkant van de weg kunnen manoeuvreren, en daar sta je dan. Ik kijk onder de auto en mijn vermoeden was juist, die versnellingbak aan flinters. De laatste olie drupte er nog uit en dat was het dan

.

Ik kijk of ik nog wat aan de olie probleem op de weg kan doen, maar dat houd op bij veel toiletpapier bij het voorwiel te leggen, waar het laatste restje olie zich verzameld om daarna de berm in te lopen. Dat leek me niet zo,n goed idee en was dan ook gelukkig met een grote voorraad wc pappe. De rest van de olie lag over het wegdek verspreid en deed daar verder eerst geen kwaad. (dek was natuurlijk koud en olie stolt dan lekker en loopt niet meer uit).




Even later was ik in het gezelschap van 4 man sterk politie ambtenaren die het verkeer om de auto heen leidden en was het wachten op de sleepdienst.
Die liet niet erg lang op zich wachten en voor ik wist hing de auto al met de voorwielen van de grond  in de takels. We hadden toestemming om met het hele spul naar de volgende klant te rijden en daar kon ik wat ik al had geladen neerzetten en kon de aanhanger daar blijven staan en zo gingen we weer terug naar de garage waar ik ,s morgen weggereden ben. En ja.. Dan moet je die gezichten zien natuurlijk!! Zo.. Ben je daar alweer?? Ja auto had heimwee, nou goed?




En zo zit je dan met de spullen (zoveel je kan dragen) in de bus naar Seljord en kan je de volgende dag op een Bergeneholm-auto een dagritje doen, en dat is dan wel weer leuk.
Hopelijk brengt me deze week wat minder schade met zich mee, tot later!
Benno






2 opmerkingen:

  1. Toch niet het filmpje (Y T )
    geprobeerd na te doen hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha!! nu je het zegt, met een beetje bewerking van de foto komen we een heel eind!

    BeantwoordenVerwijderen