zondag 11 september 2011


Hallo beste mensen, 


Beklager beklager!! Dat was dan de eerste week dat je ff niet kon lezen wat er gebeurt is hier in Norge.
Ach ja… dat zal wel eens vaker gebeuren en ik denk zelfs dat het in de toekomst  wel moeilijker zal worden om elke week wat enigszins interessants op het net te kalken, maar we zullen het wel beleven.


Nou, wat is er de afgelopen twee weken allemaal gebeurd kuipers?? 
Ga ik je vertellen, de reis naar Nederland ging naar omstandigheden goed , alleen gaat dat niet m,n hobby worden. Je bent dus echt de hele dag aan het reizen/wachten en dat is in vergelijking met de auto dus niet een erg groot voordeel. Daarintegen de prijs wel en dat telt voor een Hollander dan weer!
Ik ga wel kijken voor de volgende keer of het ook een optie is om via schiphol te vliegen i.p.v. Bremen, zal wel wat duurder zijn maar als ik daar een paar uur reistijd mee win heb ik dat er graag voor over.
Positief nieuws kwam tot mij Maandag in de bus naar Torp , hut verkocht in Nederland!!! Dus de ontwikkelingen gaan lekker! Ik heb tot nu toe officieel geen harde garantie dat het ook echt verkocht is, maar ik ga er vanuit dat de koop voorspoedig zal verlopen (er kan natuurlijk van alles mis gaan en zekerheid heb je pas als de handtekening door beide partijen gezet, maar daar gaan we maar niet vanuit).


In Nederland had ik drie dagen in te vullen en dat is me aardig gelukt. De nodige mensen gesproken en samen met de kinderen naar Walibi. De week was dus snel voorbij en voor ik het wist zat ik al weer in de trein naar zwolle. Vanuit Zwolle ging het naar Groningen en daar kwam ik al in aanraking met vertraging!!! Hiep hoi!! Kon ik de trein naar Leer(D) nog net uitzwaaien!! En nu?? Even vragen of er ander mogelijkheden zijn om op tijd in Bremen te komen. Twee uur wachten en dan de trein naar Leer nemen om daar over te stappen op een trein naar Bremen. Zo heeft elk nadeel weer z,n voordeel want wachten kon in de zon gebeuren en het scheelde me een keer overstappen. Zo zie je maar weer.


Terug in Seljord kon ik mijn hut leegruimen omdat dus die vrienden van m,mn baas er de komende week in zullen. De meeste spullen kon ik gelukkig bij de buren kwijt en hoefde ik m,n Toyota niet helemaal af te laden.(het had trouwens ook niet gekund ,omdat ik ondertussen  hier en daar al wat aangeschaft heb en m,n Toyota ook zo z,n beperkingen heeft qua ruimte!)
Daar gingen de spullen in die ik dacht de komende twee weken dacht nodig te hebben waaronder ook mijn tent en slaapzak. (je weet maar nooit of het nog mooi weer wordt.)


Zondag de vrachtauto weer opgepakt en verder met m,n werk.


Deze week beloofde ook een mooie week te worden omdat mijn “oude”collega Henk Peters samen met vrouw en dochter  hier op vakantie was en ik ze in ieder geval zou ontmoeten en daar keek ik naar uit.
Leuker was nog dat er de mogelijkheid ontstond ,dat hij Maandag het laatste deel van de rit naar bergen met me mee kon om de volgende dag  weer vlakbij de camping ,waar ze stonden ,uit te stappen.
Zo hadden we uitgebreid de mogelijkheid om bij te kletsen en Dinsdag een stuk van Bergen te zien.
Nadat Henk Dinsdag avond was uitgestapt ben ik verder gereden naar Larvik en de rest van de werkweek vol gemaakt.
De Familie Peters was ondertussen naar Seljord gekomen en zodoende kon ik Vrijdag avond (ik was mooi op tijd) m,n tentje opzetten naast hun camper op een camping vlakbij Seljord.
Zaterdag zijn we met z,n allen naar  “Dyrsku’n“gegaan en dat was ook een leuke dagvulling.
Dyrsku’n is dus de grootste  markt/landbouwbeurs van Noorwegen waar ook veel folklore te zien is en  echt vanuit HEEL Noorwegen komen mensen om hier een paar dagen op een festivalcamping te staan en rond te kijken wat er dit jaar weer te zien is op Dyrsku’n.
Ik kan je zeggen; het was een drukte van jewelste en vooral erg gezellig. (Je moet je voorstellen een groot terrein met van alles opgesteld en daar omheen vele terreinen met campers en caravans en dat lekker dicht op elkaar gepropt).
Gezellig was het ook toen ik met Henk ‘s avonds op de camping een biertje ging halen.
Ook hier weer;  geen spektakel, maar gewoon simpel/gezellig en in de juiste verhouding. 


Vanmorgen heb ik nadat er uitgeslapen was en ontbeten , afscheid genomen van Henk en z,n Familie en zo is er een einde gekomen aan een geslaagde week!
Komende week ben ik officieel vrij, maar ik ga even wat dagen extra werken tot en met Woensdag en hoop daarna de nodige dingen te regelen die ik al tijden van plan ben te doen maar door werk en beperkte openingtijden nog niet geregeld konden worden.


 Tot volgende week dan maar hè?  Groet benno


nog een paar foto,s van deze week;
-zeemeeuw doet zich tegoed aan een zeester op de kade van Bergen


-deurtjes open om "tre-last"te laden


-zo kan je dus ook op vakantie!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten