zondag 28 augustus 2011


Zaterdag 27 aug.

Hallo dan. Daar ben ik weer
Tussen de was, die aan het drogen is aan een alternatieve lijn die hier in de hut aangebracht is, probeer ik m,n wekelijkse blog  te maken.
Ja buiten heb ik onlangs een geweldige waslijn hangen, ware het niet dat het lijkt of het november is. Tjonge jonge wat een ….weer. M.a.w. de zon laat zich niet zien de laatste tijd.
Gisteren kwam ik over de Haukeli en daar ging het me toch tekeer!! Niet normaal. Wat een regen en vooral wat een wind!! Dat beloofd nog wat als het herfst wordt.
Een aantal jaren geleden ben ik hier ook geweest en toen zag ik een “dixi”,zo’n toilet weet je wel? Vast gebonden met spanbanden aan grote rotsblokken geketend staan en toen dacht ik nog, nou dat is wel een beetje overdreven niet dan? Nou..nee hoor! Nu  reed ik daar met een behoorlijk geladen auto, maar ik kon de wind goed vernemen en op zo,n moment weet je wel weer dat je met de natuur niet hoeft te spotten. Je zou maar net even lekker zitten te kleien en een rukwind neemt je toilet even een stukje mee! Kan je wel zeggen dat je een vliegende boodschap hebt gedaan. hi hi…
Fantasie, stop hier!!
Maargoed, de was droogt buiten dus niet en daarom dus de lijn binnen, waarschijnlijk niemand die wat heeft aan deze informatie heeft maar ,t is even voor de beeldvorming zal ik maar zeggen.

Het rijden in die ontzettende regen viel nog niet alles mee. De aanhanger had wat meer de neiging om te gaan slingeren  (ook al was ik dus geladen), en dat is niet handig als je de vangrail gemiddeld ong. een halve meter rechts van je hebt en de tegenliggers een halve meter aan de andere kant. Dus wat minder snelheid en de bochten beter inschatten. Maar toch door een stukje erg oneffen wegdek of een correctie van koers deed de aanhanger redelijk snel slingeren/glijden.
Dit kwam mede door het aanwezig zijn van erg veel water op het wegdek.
Ik ben veilig om 23.30 thuis bij m,n hut aangekomen en kon de vrachtwagen voor bij de weg parkeren zodat ik vanmorgen het laatste stukje naar Seljord kon doen om de auto te wassen en weer klaar te maken voor m,n collega die er Zondag mee verder kan naar Larvik.
Kon ik mijn eigen dingetjes doen die ik nog moet doen zolang ik nog geen eigen onderkomen heb, zoals de was doen dus en een douche nemen op de zaak.
voor foto's van deze week klik hier

Kreeg ik van de week even tussen neus en lippen te horen van m,n baas dat ik over 2 weken m,n hut voor een weekend uit kan omdat hij vrienden een tijd geleden (zegt hij) al belooft heeft dat ze dat weekend wel in zijn hut konden. Ja lekker dan!!!  Maar ja, wat kan je zeggen als je geen betalend lid bent?
Het is dat weekend Dyrsku’n in Seljord, dat is een festival waar verschillende dingen te doen/zien/beleven of kopen die te maken hebben met het boeren landleven en Noorse folklore.
Weet niet precies wat het inhoud, maar ik ga zeker even kijken of het wat is. Daarover later meer. Maar dat dat de reden is dat die vrienden komen is wel waarschijnlijk. (lekker belangrijk!)

Eerst ga ik me klaarmaken voor een reis naar Nederland. Maandag ochtend met de bus naar Oslo Torp (Sandefjord) om daar het vliegtuig te nemen naar Bremen. Daarvandaan met de trein naar ‘t Harde waar als het goed  is m,n zus mij ophaalt van het station.
Ben erg benieuwt of dat wat is, ik bedoel; of het een beetje op elkaar aansluit en een optie is om vaker te doen. Of moet ik kijken naar een andere mannier om in Nederland te komen? We zullen zien . Eerst dit proberen en dan beslissen.

Ben erg benieuwt hoe het is om weer een week terug te zijn in Dronten, jah!…ik weet’t .zoooolang is het ook weer niet geleden dat ik weg ben gegaan, maar ik bedoel, je komt toch op een andere mannier “thuis”. En thuis is het eigenlijk niet meer. Weer in Dronten moet ik zeggen. heb ik ook gedaan zie ik in het begin van deze alinea!!
Maar waar het om gaat, hoe zal het zijn om de kinderen, familie weer te zien en vooral, hoe zal het zijn als ik een paar dagen later weer terug ga naar Noorwegen?   Wat betreft de kinderen, pittig denk ik.
We gaan het beleven en ik hoop dat het een goede week wordt en hier hou ik het voorlopig bij wat betreft het privé-leven.

Ander nieuws is,dat er afgelopen week kijkers in m,n huis in Dronten zijn geweest en ze zijn belangstellend zo als dat dan heet.
We zullen zien wat er uit komt en wachten geduldig af wat er gaat gebeuren. Spannend is het wel!

Heb ik als afsluiter van deze week nog een paar foto’s die ik onderweg genomen heb. De eerste is op de Haukeli
Genomen (op de heenreis naar Bergen toen het nog rustig was) en de andere 3 langs het Hardangerfjord.
Als het goed is kun je de foto’s nu wel zien!
Ik wist niet dat ik nog een instelling moest veranderen bij picasa, maar heb dat onlangs dus gedaan. Dus kijken maar!!!

Groet Benno
 
Ps..   Vandaag (Zondag) heb ik een prachtdag achter de kiezen.
Eerst lekker bijgeslapen en na een heel relaxt ontbijtje heb ik een wandeling gemaakt hier rond Morgedal. Dat is een klein plaatsje waar ik  dus woon.
Het was een rondje van +/- 10 kilometer en zeer de moeite waard.
Een beetje wisselvallig weer maar ik heb ontzettend genoten. Van alles gezien en gerealiseerd dat dit typisch zo’n dag is waarvan je zegt; hiervoor ben ik naar Noorwegen gekomen. Niet dat het qua spektakel overstroomde, nee maar gewoon een dag waarin ik een paar keer moest denken aan een songtekst van Brad Paisley waar hij zingt dat het die kleine momenten zijn (van geluk), waar je voor leeft. En dat had ik vandaag. Gaaf hé??
Hier zijn een paar foto’s die genomen zijn vandaag.
foto's wandeling

Zo, nu ga ik naar bed want ik wil morgen voordat ik de bus pak nog even dit op de zaak op internet zetten dus welterusten. B.







1 opmerking: