zaterdag 6 augustus 2011


Vrijdag 5 Augustus,

Het is 22.00 en ben een uurtje thuis en heb mezelf een maaltijd gemaakt, want daar had ik nl zin in.
Afgelopen week is de warme hap er nogal eens bij in geschoten  en dat mis je dan toch wel.

Vorig weekend was er in Seljord COUNTRYFESTIVAL!!!, en daar moest ik ook maar eens kijken.
Samen met een vriend van me die hier op vakantie is, zijn we daar op af gegaan en hebben onze ogen uitgekeken en ons verbaast -en we zijn wat gewent- over hoe een Noor zich vol laat gieten en probeert zo snel mogelijk van de wereld te zijn. Op zo,n avond lijkt het wel of het bier net zo goedkoop is als in Nederland, maar dat is echt niet zo!(+/- €7.70 voor een glas van 0,4 liter)
Om het festival terrein lagen grote velden die omgetoverd waren tot campingplaatsen. De hele vorige week was het een komen van festivalgangers die met auto,motor, bus, of vrachtwagen een plaatsje op het terrein veroverden. Met andere woorden, het was een gezellige boel.

Zondag middag was het weer tijd voor werken en ben ik met Magnar meegegaan naar Haugesund en Bergen.
In Haugesund moesten we de aanhanger lossen en daarna door naar Bergen.
-De bedoeling is dat ik naar bergen ga rijden vanaf Larvik e.o in plaats van Oslo -Haugesund. Dat leek de baas beter omdat dat een route is waar niet zoveel tijdsdruk bij komt kijken omdat je vroeger weg kunt rijden.
Nou, dat is mij ook best, want eerlijk gezegd is de hele week om een uur of 6/7 ,morgens je nest in duiken wat overdreven.
Dat je met verschoven dagen te maken hebt is mij duidelijk en is wat mij betreft ook wel oke!, maar dan wel voor 3en liggen graag.-
In Bergen konden we de auto op de Schenker terminal parkeren en gingen slapen in een ‘hybel’ dat is een klein appartementje waar de chauffeur kan slapen terwijl een lokale chauffeur de auto lost in de omgeving en e.v.t. de eerste goederen voor de ander kant alvast laadt.
Nu hoefde hij niet te laden want wij konden vis laden in Bremness, een klein plaatsje op het eland Karmøy.
Je komt daar doormiddel van div. brugverbindingen en de weg daar naartoe is prachtig. Ik heb tot nu toe nog erg weinig foto’s gemaakt, maar ik zal zeker proberen in de toekomst wat plaatjes schieten om je een idee te  geven  hoe mooi het hier is.
Het laden daar ging ronduit slecht en voordat we weg reden was het 22.30.
Als je dan weet dat je ong. 8 uurtjes mag sturen voordat je in Gardemoen bent, wordt je niet vrolijk.
Nu waren we met z,n tweeën, maar ik moet er niet aan denken dat dan ff in je eentje te moeten doen.
                                                                        zo kan het dus ook

                                                    echt een auto voor dit soort werk

                                                               zit,ie dan te computeren

wachten voor het bootje

Om 07.00 waren we er en konden we snel lossen. Controleren duurde even wat langer. Uiteindelijk zag ik m,n bedje om 10.30 en had de tijd tot Woensdag morgen om bij te komen.

Woensdag morgen hebben we op 3 plekken rond Larvik geladen en het laatste deel op de terminal van Schenker in Larvik.
Vandaag waren we erg mooi op tijd en zijn dan ook op ons gemakkie over Hardangervidda -ja en dat is ook een prachtige route- naar Bergen gegaan.
Wel heb ik van de week zitten denken hoe het nu precies gaat als koning winter is langsgekomen en je hetzelfde mag doen wat je nu met mooi weer doet. Maar dat zijn zorgen voor later. (alhoewel;vadertje winter laat over- pak,m beet- 2 maanden op hoogte zeker van zich horen!!)

Donderdag hebben we de auto weer overgepakt van de lokale chauffeur en konden we laden in Voss. Daar hebben we worstjes geladen voor Larvik.
Magnar is in Kongsberg (daar woont,ie in de buurt) uitgestapt en  ben ik alleen verder gegaan naar Larvik.
Magnar was met z,n 5e week bezig en vond het niet vervelend om een keer een lang weekend te hebben en het lossen en Vrijdag laden zal me wel lukken dachten ze.
En jawel, het is me gelukt en zo heb ik de auto vanavond in Seljord gewassen en wel weer op z,n plek gezet zodat Magnar er Zondag weer mee weg kan.

Dat was dan de eerste volle week waar zich van alles in heeft afgespeeld. Dat wil zeggen  werktechnisch, maar ook in,t koppie van me.
Zo,n onderneming gaat me niet helemaal in de koude kleren zitten en ik ga er ook geen mooi weer om spelen om te zeggen dat het hier alles vanzelf gaat en alleen maar holladiëe is, want dat is niet zo.
Van de week best wel momenten gehad dat ik moeite had om de borden van de reeds ingeslagen weg te vinden die me de goede weg aanwijzen. Zelfs al een moment van; waar kan ik keren?  Maar ik heb het niet gedaan en ik weet dat ik meer van dat soort momenten ga tegenkomen en ik hoop dan dat keren ook geen optie is, want ik weet dat met dat soort momenten ik mezelf ff een schop onder m,n kont moet geven en dat het wel weer goed komt!
Het is ook gewoon een kwestie van in je ritme komen en aan je nieuwe omgeving wennen denk ik.
Dus, voor zover ik nu kan zeggen hoe het gaat, hou ik het op 60% positief en ga ik er vanuit dat het met een maand of wat omhoog gaat naar zo’n 80%.

Dit was de update van deze week en ik laat weer van me horen.

Groet benno



Geen opmerkingen:

Een reactie posten