zondag 25 september 2011

Pappa verteld verder.


Pappa verteld verder.


Wat een week, wat een week!! Er is weer van alles gebeurd en gedaan.
En dat zijn leuke en minder leuke ervaringen.
Zal ik even met het negatieve beginnen, dan kan ik dan met leuke en interessante dingen verder.


Zwart stukje,


Ik heb eigenlijk helemaal geen zin negatieve gedoe, maar vind wel dat jullie ook de minder leuke ervaringen moeten horen.
Daar komen we op een stukje mensen-kennis en daar valt nog een boel over te leren hier.
kunnen ze in Nederland roddelen, hier zeker niet minder. Ik heb het hier over een ervaring met collega,s  die ik graag zou willen zien als een kameraad en waar je je vertrouwt bij voelt en zo een prettige werksfeer kan creëren. 
Nu moet ik zeggen dat het voor het overgrote deel heel goed gaat en het wel positief blijf zien, maar van de week had ik even problemen met ze.
Ik weet dat er hier over mij gepraat en geoordeeld wordt en daar is op zich niets op tegen  want ik ben diegene die nieuw is, uit het buitenland  kom en de hele zooi moet leren, maar de mannier die ik van de week ervaren heb deed me een beetje verdrietig maken. Achter mijn rug negatieve informatie naar elkaar delen en me controleren op alles wat ik doe en me proberen angstig te maken voor de winter. ( begin ook wel een beetje zenuwachtig te worden) nuttig vind ik dat niet en ik weet van mezelf dat dat alleen maar averechts werkt bij mij. Dus ik hoop dat er weer betere tijden komen en de collega,s snel aan me mogen wennen en er vertrouwen over en weer mag zijn. Hier wil ik het bij laten betreft off feelings.


Tadaah!!! Zie hier de foto van de week!!!!!!!!




Van de week een keer een andere route van Bergen naar Vestfold  ( dat is de provincie waar Larvik ligt ) gereden en wel via Voss , Gol, Leardal, Hemsedal zo naar Drammen waar je de E-18 Naar het zuiden neemt.
Bijna de hele route leidt je door tunnels en dalen op één echte beklimming na en dat zal de komende winter een favoriete route worden denk ik. Op de andere route,s kom je veel meer steile hellingen tegen. 
Op deze route kom je door de langste tunnel ter wereld en dat is de Laerdalstunnel en is 24,5 km lang!!!!
In die tunnel zijn 3 keer een grote galerij uitgehakt en waarin je de mogelijkheid hebt  om even te stoppen  en een foto te maken die je hier en daar misschien wel eens gezien hebt ( ik bedoel ; welke buitenlander die in de lente door Nederland gereden heeft, heeft geen foto van de tulpenvelden??) en zo niet; dan nu!! 



Dat zijn dan weer van die dingen waar ik blij van wordt omdat dit ook mijn werkomgeving is.  Mooi hè??


Waar ik ook blij van werd, is dat ik gisteren ochtend een internet modem heb kunnen bemachtigen, dus het duimen van jullie heeft geholpen!!   Niet dat ik er nu nog wat mee kan hoor!?, maar ik heb,m dan toch maar.
Als het goed is gaat de profider mijn gegevens (speciaal van de bank) controleren en zullen ze aansluitend mij “aansluiten” jeetje wat een woordgrap!
Dan zal ik er volgende week ook nog geen plezier van beleven, want ik ga het razend druk krijgen met verhuizen!!
Hoe en wat het allemaal gaat verlopen weet ik nog niet , maar ik ben er redelijk zeker van dat er volgende week ff geen blog  geplaatst gaat worden. Dus bij deze alvast excuus!!
Afgelopen Vrijdag heb ik namelijk een onderkomen gevonden in Ulefoss en ook al is dat een mooi eindje van Seljord , ik ben er blij mee!dus daar ga ik volgende week druk mee bezig zijn.
Ook met het verder gereed maken van mijn huis in Dronten, want dat moet natuurlijk wel even goed overgedragen worden aan de nieuwe bewoners.( ik heb gelukkig hier en daar wat hulp aangeboden gekregen en wil die gene nu al hartelijk bedanken!!)


Nog even een leuk feitje;
Twee weken geleden heb ik in Bergen een cd besteld van Sie Gubba, dat is een Noorse Band, en die kon ik van de week ophalen.
Stond er iemand anders achter de toonbank dan die gene waar ik dat schijfje bij besteld heb, keurig afgerekend, kreeg ik eergisteren een sms-je dat ik teveel betaald heb omdat het een actie artikel was en dat ik maar even terug moet komen om 90 kroner te ontvangen . Dat is toch maar weer een slordige 11/12 euro!!
Dat gaat goed komen want ik kom tegenwoordig nogal eens in Bergen.


Als afsluiter nog een foto die onderweg gemaakt is. Tot de volgende keer!!!
Groet Benno


  





Geen opmerkingen:

Een reactie posten