zondag 19 februari 2012



Ja.. Voor die gene die vorige week getracht hebben  om een nieuwe blog van mij te lezen, ….SORRY!!
Zaterdag begin van de avond terug gekomen van NL en geen puf  meer hebbende , ‘s Zondag de keuze tussen , blog schrijven en een  werkelijk fantastische skitur,( strak blauwe lucht en de warmte van de zon waarnemend) resulteert dan in een blog manco!!
Dus ik zal niet meer tot volgende week zeggen, maar tot de volgende keer. Ok?

mijn noorse auto

NL

Ik ben dus met de groene Toyota naar NL gereden en heb’m  daar achtergelaten zoals ik eerder gezegd heb.
Verder heb ik in de dagen dat ik daar was niet erg veel meer  uitgevoerd dan 2 bezoekjes afgelegd (wat erg leuk was), winkelen in Zwolle (met m’n vader notabene!!),heel klein beetje geschaatst en een judotraining van Stef bijgewoond.
En toen voor de eerste keer met de Nederlandse vliegtuig maatschappij terug naar Norge.
Tot nu toe ben ik steeds met Ryanair heen en weer gevlogen, maar kwam erachter dat de KLM ook heel aantrekkelijke geprijsde vluchten aanbied.
Grote voordeel van vliegen naar schiphol is; je stapt daar in de trein en met één keer overstappen ben ik weer waar ik wezen wil. En dat in aanzienlijk minder tijd dan wanneer ik via Bremen reis,waar Ryanair land.
Dus deze route wil ik voorlopig maar even aanhouden.

Brug

Hieronder vind je een link naar een filmpje die ik deze week gemaakt heb toen ik, nadat ik hout geladen  heb in Åmli, over een brug reedt.
deze brug is wel eentje met een verhaaltje. Want als je er met een volgeladen vrachtauto over heen wilt, moet je eerst even aan de kant wachten op een speciale rijstrook wat voorzien is met een stoplicht omdat je er niet met meerdere geladen vracht auto’s over heen mag. Waarom niet??… als je goed kijkt op dit filmpje zie je ,dat als ik er over heen rijdt, het hele wegdek voor me uit golft!! En dat komt omdat het een hangende brug constructie is.
Als er van de andere kant ook een zware vrachtwagen zou komen, kan de golfende beweging geen kan meer op en zou het breken. En dat wil je niet. Zeker niet als je weet hoever je dan naar beneden dondert.

Nou..vergeet dat filmpje maar even want ik lig in een ernstige crisis met mijn computer en als ik nu doorga met proberen is de kans groot dat  dat ding door het raam gesmeten wordt!! Erg jammer.

Verder heb ik deze week niet zoveel bijzonders mee gemaakt dan alleen heel,hééééél veel mooie beelden in me heb opgenomen waar ik jullie niet teveel mee zal vermoeien , want dat zijn toch dingen die je “live” moet  beleven.
Maar ik kan wederom terug kijken op een geslaagde, lenteachtige week. Ook al tik ik deze keer wat minder op het scherm,maar weet je.. Het is prachtig weer en ik ga maar eens een lekker eindje wandelen.

Tot de volgende we..ahum…keer!!
Benno

hieronder wat foto's tijdens mijn wandeling vandaag





Geen opmerkingen:

Een reactie posten