zaterdag 29 oktober 2011

visite


                                                                        Hei hei,


foto van de week
Het is Zaterdag avond en ik zit met een aflevering van “afslag Thunder Road” ( radio 6 programma van Dolf Jansen) op de achtergrond achter de pc om wat over het web te surfen en hier en daar wat bij te werken op b.v. Facebook en te checken wat voor nieuwe muziek er de laatste tijd verschenen is.
Het is een Zaterdag avond waar ik weer alleen ben na een hele mooie week die ik heb mogen beleven met m,n kinderen en ouders, en dat is weer even wennen moet ik zeggen.
Vanmiddag heb ik ze op het vliegveld in Torp afgezet en uitgezwaaid en ze zijn ondertussen weer in Nederland waar volgende week het normale leven weer begint.


Afgelopen  week hebben we lekker bij kunnen kletsen en een heel stuk van de regio bekeken.
Dan moet je het zo voor je zien; mijn kleine Toyota, 3 volwassenen en 2 kinderen ,die ook al niet te klein meer zijn, op toer over de slingerwegen en met de ramen een klein stukje open om het beslaan ervan tegen te gaan.
Ik zag diverse Noren vreemd naar ons kijken en ik kan me wel een beetje voorstellen dat het er een beetje raar uitzag zo’n kleine auto op smalle bandjes en helemaal volgepropt. Maar we hebben het er prima mee gedaan en ik heb geen klachten ontvangen van m,n passagiers. ,t autotje  bracht ons overal waar we wilden en zo hebben we heel wat kilometer uitzicht achter de rug.
Niet dat we elke dag aan het toeren waren hoor?! Er moest ook gewandeld, gevist,geshopt, bekeken en gebakken worden. Maar een kilometer of 4,/500 zitten er wel op.


Een mooie reis was wel Woensdag toen we richting Rjukan zijn gegaan. 
We kwamen over een mooie bergweg vanaf Notodden langs de Gaustatoppen en boven was het gras op een mooie manier bedekt met ijs. Dit kwam doordat er steeds wat wind stond terwijl het miste en het onder nul graden was. Een mooi gezicht! Ik hoop dat de foto duidelijk genoeg is.
Jammer genoeg kwamen wat laat in Rjukan zelf aan zodat er geen tijd meer was om de grote energiecentrale te bezichtigen die erg beroemt is omdat dat gebouw in de tweede wereldoorlog een belangrijke rol heeft gespeelt en nu nog steeds een grote energie bijdrage levert. Ik ga er in ieder geval nog wel een keer heen om,m beter te bekijken!
Als je trouwens hier dingen wilt zien die aan openingstijden gebonden zijn, moet je niet na September komen, want zo,n beetje alles is dan gesloten , daar zijn mijn vader en moeder ook achter gekomen toen ze een kerk in skien wilden gaan bekijken, ( en wij met z,n allen in Heddal, waar de grootste Staafkerk van Noorwegen staat), Fermé oververflakké!!


Van de week ook even met m,n vader en Stef naar Treungen  gereden om mijn autotje te verwennen met een set winterbanden. We kregen het adres van mijn baas en konden op die manier voordelig banden wisselen.
Het was een wat excentrieke man en ik moest wel even gniffelen hoe het dat daar  aan toe ging. 
Neem een boerderijachtig erf met een oude schuur en diverse oude auto’s erom heen, zie moeders in een heerlijke trainingsbroek met oude versleten schoenen door de garage schuifelen en  hem op zo,n manier van “daar gaat de 88.000 set banden op de velg  “ z,n werk doen. ( er is in die tijd dat ik er was ongeveer 3keer iets gezegd ). Mijn baas heeft me nog gezegd dat het een wat apart stel was en daar is niet veel van gelogen. ha ha!
Maar ik kan veilig de winter in en daar gaat,t om.


Dit zijn dan een paar van die dingen die deze week die we hebben mogen beleven en mede hebben bijgedragen aan een bijzondere en geslaagd bezoek vanuit Nederland.
Morgen begint weer het schema van het normale werk en ben benieuwt wat er de komende week weer gebeuren gaat.

Goed weekend verder en tot ziens; Benno






2 opmerkingen:

  1. Hé Benno
    Leuke Blog heb je met mooie verhalen en foto's alhoewel het geen Oostenrijk is natuurlijk
    ik heb me inmiddels al aangemeld als volger dus...
    wat is je adres op Facebook?

    Groetjes Omke Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha die Benno .hier nog een berichtje van een oude collega (Theo Sunter ) via Marcel Witman heb ik het een en ander over je gehoord. ik zit af en toe je verhalen te lezen en vind het knap van je dat je deze stap hebt durven nemen.
    heel veel succes voor de toekomst
    Theo

    BeantwoordenVerwijderen